.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آذرماه 92 و شکسته شدن قفل مذاکرات هسته ای بعد از 10 سال/ وقتی احمدی نژاد روحانی را به مناظره طلبید،دیدار نمایندگان مازندران با روحانی و گزارش 100
شمال نیوز: آذرماه 92 در یک سو با شکسته شدن قفل مذاکرات هسته ای بعد از 10 سال و در سویی دیگر با ارائه اولین لایحه بودجه دولت یازدهم در موعد مقرر به مجلس ماهی مهم و پر خبر در سال گذشته بود.

به گزارش شمال نیوز، شاید تا پیش از سال 92 ، وقتی سخن از آذرماه  به میان می‌آمد همه به یاد روز دانشجو و صعود تیم ملی ایران به مسابقات جام جهانی 98 می‌افتادند اما با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید آذر ایرانیان یه حادثه مهم دیگر را به خود دید و آنهم توافق بزرگ ژنو میان 1+5 و ایران بر سر پرونده هسته‌ای کشورمان بود.

پذیرش حق غنی سازی ایران توسط کشورهای غربی، مهم ترین دستاورد این مذاکرات بود. توافق ژنو اما باعث بروز اختلاف میان مجلس و دولت شد و نمایندگان از دولت خواستند که آنان را در جریان کوچکترین جزئیات این مذاکرات قرار دهند که این درخواست با مخالفت دولت همراه بود.

در همین ماه اما دیگر درگیری مجلس و دولت پس از ارائه بودجه از سوی رئیس جمهور شکل گرفت و نمایندگان استان‌ خوزستان به بهانه ناکافی بودن بودجه این استان از سمت خود استعفا دادند تا ماه آذر تبدیل به ماه اختلاف مجلس و دولت شود.

در آذرماه صد روز از عمر دولت تدبیر و امید  هم گذشت و حسن روحانی همانطور که قول داده بود، با حضور در تلویزیون با مردم گفت‌وگو و آنان را از مسائل کشور آگاه کرد. گزارش عملکرد دولت و انتقاد از عملکرد دولت گذشته مهم ترین محورهای این گفت و گو بود. که همین سخنان باعث شد محمود احمدی نژاد، حسن روحانی را به انجام یک مناظره دعوت کند، مناظره ای که از سوی رئیس جمهور بی پاسخ گذاشته شد.
 
شاید از همین روست که آذر 92 را می‌شود ماه حاشیه‌ها نامید./نامه

 مهم‌ترین رخدادهای سیاسی مهر ماه سال 92 را در جدول زیر مرور کنید

 رخداد

 

 حوزه(رهبری/مجلس/دولت/سیاست خارجی/ انتخابات)

 توضیحات

 دیدار اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با رهبرمعظم انقلاب

رهبری

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تبیین اهمیت حیاتی مقوله فرهنگ و جایگاه شورایعالی انقلاب فرهنگی؛ ضمانت اجرای مصوبات این شورا؛ وظایف نظارتی و هدایتی دستگاهها در مقوله فرهنگ؛ ضرورت برخورد حکیمانه با پدیده‌های فرهنگی، استمرار پیشرفت علمی در دانشگاهها؛ تدوین مبانی تحول علوم انسانی، و صیانت از زبان زیبای فارسی، نکات مهمی را بیان کردند.

توافق تاریخی ایران و 1+5 در ژنو بر سر برنامه هسته‌ای ایران

دولت

در سحرگاه سوم آذرماه 92، ظریف به همراه وزرای خارجه آمریکا، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و روسیه به همراه «کاترین اشتون» مسئول عالی سیاست خارجی اروپا توافق ایران و غرب بر سر پرونده هسته ای ایران را پس از 10 سال مناقشه امضا کردند

استقبال مردم از تیم هسته‌ای در فرودگاه مهرآباد

دولت

مردم با شعارهایی چون «نگاه نکن ظریفه شیش کشور رو حریفه» در فرودگاه مهر آباد به استقبال از وزیر خارجه کشورمان و تیم مذاکره کننده هسته ای رفتند.

نامه تبریک حسن روحانی به رهبرمعظم انقلاب

دولت

رییس‌جمهور با ارسال نامه‌ای به مقام معظم رهبری، دستاوردهای قطعی توافق اولیه ایران با گروه ۱+۵ را به محضر ایشان و ملت شریف ایران تبریک گفت و تاکید کرد که موفقیت هسته‌ای حاصل عنایات حق، رهنمودهای رهبری و حمایت ملت است.

نشست خبری رئیس جمهور

دولت

رئیس جمهور در نشست خبری با بیان اینکه ایران آماده همکاری با آژانس برای رفع کامل شبهات مطرح شده است ، با اشاره به توافقنامه هسته ای گفت : دولت افتخار می کند که پیش از پایان صد روز این موفقیت بدست آمده است. 

قدردانی رئیس جمهور از خانواده شهدای هسته‌ای

دولت

دکتر روحانی با اهدای تقدیرنامه هایی به خانواده های شهدای هسته ای حاضر در این گفتگو از تلاش و زحمات این خانواده ها و شهدای هسته ای کشورمان قدردانی کرد.

سخنرانی روحانی در مراسم افتتاحیه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اکو

دولت

 

رییس جمهور با اشاره به اینکه سازمان اکو یک فرصت بزرگ برای منطقه و کشورهای عضو است،اظهار داشت: در آغاز دهه سوم سازمان اکو نیازمند برخی اقدامات اصلاحی است به وزیران خارجه کشورهای حاضر پیشنهاد می کنم این اصلاحات را بررسی کنند.

ارائه گزارش 100 روزه به مردم

دولت

حسن روحانی در پایان 100 روز اول دولت خود به تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید پرداخت.

دعوت احمدی نژاد از روحانی برای مناظره

دولت

پس از گزارش رئیس جمهور از عملکرد 100 روزه و انتقاد به عملکرد دولت گذشته، احمدی نژاد ضمن اعلام آمادگی برای ارایه همه توان و تجربه خود را برای تسهیل و پیشبرد امور در خدمت دولت جدید از رییس جمهور فعلی برای یک مناظره دعوت کرد.

سخنرانی روحانی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت 16 آذر

دولت

رئیس جمهور در سخنرانی خود در دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت روز دانشجو با بیان اینکه 16 آذر روز آزادی و استقلال و حاکمیت ملی است ، گفت : دانشگاه خانه احزاب نیست اما کارگاه سیاست است.

 

رئیس جمهور پس از سخنرانی در جمع دانشجویان در پاسخ به سوالات آنان تاکید کرد: توجه به علم حتما در دستورکار دولت است و برای این که در سیاست خارجی و اقتصاد موفق باشیم باید متکی بر علم بوده و بر اساس آن عمل کنیم.

تقدیم اولین بودجه دولت یازدهم به مجلس

دولت

روحانی با حضور در مجلس اولین بودجه دولت خود را در موعد مقرر تقدیم مجلس کرد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه علیه ایران از چند مسیر رکود را در اقتصاد کشور به وجود آورده است، عدم امکان پیش بینی آینده، ایجاد محدودیت در مبادلات تجاری و گسترش اقتصاد غیر رسمی ، اعمال محدودیت شدید در مبادلات بانکی و ایجاد مانع بر مسیر فروش نفت را از این جمله برشمرد. 

برگزاری نخستین جلسه سران قوا با حضور روحانی

دولت

رئیس جمهور نخستین جلسه خود را با سران قوای مقننه و قضاییه خوب توصیف کرد و گفت: در این جلسه بیشتر بحث ها درباره مشکلات کشور به ویژه مسائل اقتصادی و آسیب های اجتماعی بود.

روحانی در میان فهرست متفکران برتر جهان در یک مجله آمریکایی

دولت

نشریه فارن پالیسی، رئیس جمهوری ایران را در میان فهرست 134 نفره متفکران جهانی خود در سال 2013 قرار داد.

انتخاب صالحی منش به عنوان استاندار قم

دولت

حجت الاسلام محمد صادق صالحی منش با تصویب هیئت دولت به عنوان استاندار قم منصوب شد.

نامه جمعی از نمایندگان به روحانی در مورد توافق ژنو

مجلس

معی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تنظیم و امضای نامه ای خطاب به رئیس جمهور درخواست کرده اند طبق اصل 77 قانون اساسی در اسرع وقت و قبل از جلسه علنی روز سه شنبه 5 آذر متن اصلی و ترجمه شده توافق نامه هسته ای بین ایران و 1+5 به همراه ضمائم آن در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

بررسی طرح انتقال پایتخت دستور کار مجلس

مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی طرح انتقال پایتخت را بررسی کردند

توضیح صالحی به مجلس درباره توافق هسته ای با 1+

مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: علی اکبر صالحی رئیس انرژی هسته ای در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره مفاد فنی توافقات انجام شده با 1+5 توضیحاتی را ارائه کرد.

تذکر مجلس به وزیر ارشاد درباره هزینه دفن دو خواننده غیر مجاز و یارانه مطبوعات

مجلس

 برخی نمانیدگان مجلس مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به دفن دو خواننده غیر مجاز ساکن در آمریکا با هزینه 100 میلیون تومانی وزارت ارشاد انتقاد کردند.

دیدار نمایندگان مازندران با روحانی

روحانی

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران مجلس شورای اسلامی با بیان این که رئیس جمهور برخی قوانین موجود را مشکل ساز خوانده است گفت: رئیس جمهور در جلسه با مجمع نمایندگان اعلام کرد، روزی نیست که شخصا برای ترخیص کالا و کشتی ها به دلیل قوانین دست و پا گیر وارد نشود.

موافقت مجلس با استعفای نماینده نهاوند

مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استعفای سنایی نماینده نهاوند از سمت نمایندگی برای احراز پست سفیری فدراسیون روسیه موافقت کردند.

مخالفت مجلس با تحقیق و تفحص از معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری

مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد تحقیق و تفحص از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مخالفت کردند.

تقدیر مجلس شورای اسلامی از وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای

مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه ای تقدیر و حمایت خود از وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای را اعلام کردند.

درخواست کتبی مجلس از مرتضوی برای معرفی نمایندگان دریافت کننده کارت هدیه 

مجلس

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامه ای به مرتضوی خواهم نوشت تا اسامی 37 نماینده ای که کارت هدیه از سازمان تامین اجتماعی گرفته اند را اعلام کند، گفت: هیچ دلیلی برای اعلام نکردن اسامی این افراد وجود ندارد و مرتضوی باید با شجاعت این اسامی را اعلام کند.

استعفای نمایندگان استان خوزستان در اعتراض به لایحه بودجه 93

مجلس

صالحی نصب در نطق میان دستور خود اعلام کرد که نمایندگان استان خوزستان در اعتراض به لایحه بودجه93 استعفا کرده اند.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.106 seconds.